În perioada lunilor noiembrie 2019 – aprilie 2020, se derulează proiectul de parteneriat “Aproape de semenii noştri”.
Proiectul are ca parteneri Episcopia Sălajului, Inspectoratul Școlar Județean, Şcoala Gimnazială „Simion Bărnuţiu” Zalău, Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă „Speranţa”Zalău, Şcoala Gimnazială „Vasile Breban” Crișeni și Parohia “Sfânta Vinere” din Zalău.
Cu prilejul prăznuirii Sfinţilor Arhangheli Mihail şi Gavril, sărbătoarea închinată îngerilor s-a desfăşurat activitatea“Copil ca MINE eşti şi TU” din cadrul proiectului educaţional judeţean “Aproape de semenii noştri”.
Această activitate s-a derulat la Catedrala Episcopală “Înălţarea Domnului”din Zalău şi a fost marcată prin realizarea unui atelier de abilitare manuală, confecţionând îngeraşi, împreună cu elevii clasei a IV a C de la Şcoala Gimnazială „Simion Bărnuţiu” Zalău, îndrumaţi fiind de d-na înv. Holhoş Maria şi d-na prof. Şulumete Anca şi elevii de la Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă „Speranţa”Zalău, coordonaţi de d-nul prof. Ciocmărean Ioan. La activitate au participat şi copiii implicaţi în programul catehetic “Hristos împărtăşit copiilor” de la Catedrala “Sfânta Vinere”.
Cu această ocazie Pr. paroh Ioan Ghiurco le-a vorbit elevilor despre rolul şi importanţa îngerilor în viaţa fiecărui om, despre dragostea şi ajutorul pe care îngerul păzitor îl oferă tuturor celor care îi cheamă în ajutor, precum şi despre istoria construirii Catedralei „Sfânta Vinere” care a fost posibilă tot prin ajutor divin.
La sfârşitul activităţii toţi elevii au rostit rugăciuni de mulţumire, apoi au fost răsplătiţi cu iconiţe, anafură şi bomboane.
Proiectul are ca şi scop sprijinirea şi integrarea copilului cu dizabilităţi în viaţa Bisericii şi în societate, indiferent de mediul în care trăieşte, deoarece toţi oamenii sunt creaţi după „chipul lui Dumnezeu”.
Prin activităţile proiectului, ne propunem să oferim exemple şi alternative comportamentale pozitive pentru elevii beneficiari şi un schimb de bune practici alături de partenerii implicaţi.
Autor: Prof. Şulumete Ioana-Anca